تاریخ انتشار : شنبه 22 مهر 1402 - 17:02
210 بازدید
کد خبر : 208849

کارولین الیسون در ضبط می گوید که سام بنکمن-فرید استفاده از وجوه مشتری را تأیید کرده است

کارولین الیسون در ضبط می گوید که سام بنکمن-فرید استفاده از وجوه مشتری را تأیید کرده است

به گزارش اسکن خبر و به نقل از رویترز نیویورک، ۱۲ اکتبر (رویترز) – اعضای هیئت منصفه در محاکمه سام بنکمن-فرید روز پنجشنبه صدای ضبط شده ای را شنیدند که در آن کارولین الیسون به کارمندان صندوق تامینی Alameda Research خود می گفت که Bankman-Fried استفاده از پولی را که متعلق به مشتریان صرافی ارز

Former crypto hedge fund Alameda Research CEO Caroline Ellison arrives at Federal Court in New York

به گزارش اسکن خبر و به نقل از رویترز نیویورک، ۱۲ اکتبر (رویترز) – اعضای هیئت منصفه در محاکمه سام بنکمن-فرید روز پنجشنبه صدای ضبط شده ای را شنیدند که در آن کارولین الیسون به کارمندان صندوق تامینی Alameda Research خود می گفت که Bankman-Fried استفاده از پولی را که متعلق به مشتریان صرافی ارز دیجیتال FTX او بود، تایید کرده است. پرداخت وام های صندوق

الیسون، مدیر اجرایی سابق آلامدا، در جلسه ضبط شده «همه دست‌ها» آلامدا در ۹ نوامبر ۲۰۲۲ می‌گوید: «با از کار افتادن کریپتو… بیشتر وام‌های آلامدا تماس گرفته شد.» و به منظور ملاقات این وام ها را به یاد می آورد، ما در نهایت یک دسته از وجوه را در FTX وام گرفتیم.”

وقتی شنیده می‌شود که یکی از کارمندان او را در ضبط صدا فشار می‌دهد که مشخصاً چه کسی اجازه استفاده از وجوه مشتری را داده است، او پاسخ داد: “سام… حدس می‌زنم.”

دادستان هنگام بازجویی از کریستین درپی، تاجر سابق آلامدا، در مورد این جلسه، کلیپ های صوتی را پخش کردند. اوایل روز پنجشنبه، الیسون که دوست دختر و معتمد سابق بانکمن-فرید نیز بود، در هفتمین روز محاکمه غول سابق در مورد نقش او در یک کلاهبرداری چند میلیارد دلاری به پایان رسید. . هر دو شرکت در حال حاضر ورشکسته هستند.

دادستان ها می گویند که بانکمن-فرید، ۳۱ ساله، میلیاردها سرمایه از مشتریان FTX را برای حمایت از Alameda، خرید املاک و اهدای بیش از ۱۰۰ میلیون دلار به کمپین های سیاسی ایالات متحده غارت کرده است.

Bankman-Fried در دو فقره کلاهبرداری و پنج فقره توطئه خود را بی گناه دانسته و گفته است که در حالی که در اجرای FTX مرتکب اشتباهاتی شده است، هرگز قصد سرقت وجوه را نداشته است.

الیسون، فارغ التحصیل ۲۸ ساله دانشگاه استنفورد که در سال ۲۰۲۱ کنترل آلامدا را به دست گرفت، یکی از سه عضو سابق حلقه درونی بانکمن-فرید است که به اتهامات کلاهبرداری اعتراف کرده اند و با دفتر دادستانی منهتن ایالات متحده موافقت کرده اند.

در طی سه روز در غرفه، الیسون شهادت داد که صندوق تامینی ۱۰ میلیارد دلار از وجوه مشتریان FTX برای بازپرداخت بدهی‌های خود و سرمایه‌گذاری برداشت کرده است.

در طی بازجویی متقابل در اوایل روز پنجشنبه، وکیل مدافع مارک کوهن از او پرسید که آیا قبل یا بعد از جلسه “همه دست ها” متوجه شده است که آیا تحقیقاتی در مورد FTX وجود دارد یا خیر. او گفت به خاطر نمی آورد که قبل از جلسه از این تحقیقات مطلع شده باشد.

این می تواند استدلال دفاعی را تضعیف کند که او شهادت خود را طوری تنظیم کرده است که رئیسش را درگیر کند و در نهایت برای خودش ملایمت داشته باشد.

در بازجویی های بعدی، دادستان دانیل ساسون از الیسون پرسید که چرا او گفت که این تصمیم “من حدس می زنم که تصمیم سام است.”

الیسون با بیان اینکه در آن زمان احساس ناراحتی می کرد، گفت: «کلمات «حدس می زنم» یک تیک صوتی بود. من به قصد مقصر انداختن کسی وارد جلسه نشده بودم، اما می‌خواستم در پاسخگویی به سؤالات کارمندانم صادق و باز باشم.»

الیسون می‌گوید که او را به بانک‌من-فرید موکول کرده است
در طول بازجویی متقابل، که فقط چهار ساعت به طول انجامید، کوهن به دنبال نشان دادن این بود که الیسون آلامدا را اداره می‌کند، البته با اشتهای کمتری نسبت به بانکمن-فرید برای ریسک کردن.

روز پنجشنبه، الیسون شهادت داد که پس از پیوستن به آلامدا جاه طلب تر شد و بر بسیاری از جنبه های عملیات شرکت نظارت داشت، اما در نهایت به قضاوت بانکمن-فرید موکول شد.

اعضای هیئت منصفه همچنین یادداشتی را دیدند که در آن الیسون نقاط ضعف آلامدا را تجزیه و تحلیل کرد، از جمله ارزیابی او مبنی بر اینکه او و مدیر اجرایی سابقش، سم ترابوکو، به اندازه کافی کارمندان را تحت فشار قرار نداده اند.

او در غرفه گفت: «من و ترابوکو آنقدر که می‌توانستیم مدیران یا رهبران خوبی نبودیم.

الیسون روز چهارشنبه در میان اشک گفت که او در «وحشت» از آشکار شدن حقیقت زندگی می‌کند و سقوط نهایی FTX در سال گذشته باعث «احساس تسکین شدید» شد.

پیش از این در محاکمه، گری وانگ، رئیس سابق فناوری FTX، شهادت داد که Bankman-Fried به دروغ توییت کرد که FTX در ماه نوامبر “خوب” است زیرا صرافی با تقاضای فزاینده برای برداشت مواجه شد. سومین شاهد همکار، رئیس سابق مهندسی FTX، نیشاد سینگ، نیز انتظار می رود در این محاکمه شهادت دهد که می تواند تا شش هفته ادامه یابد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 4 در انتظار بررسی : 4 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.