تاریخ انتشار : یکشنبه 3 اردیبهشت 1402 - 21:36
122 بازدید
کد خبر : 208665

مجوز تاسیس ۵۲ دهیاری در استان قزوین صادر شد

مجوز تاسیس ۵۲ دهیاری در استان قزوین صادر شد

به گزارش خبرنگار اینا در قزوین، لیلا غریب با اعلام این خبر گفت: در حال حاضر ۶۲۷ روستا در استان دارای دهیاری بوده و تعدادی از روستاها نیز به دلیل اینکه جمعیت آنها کمتر از بیست خانوار یا خالی از سکنه است، دهیاری ندارند. مدیرکل امور روستایی و شوراهای اسلامی استانداری قزوین ادامه داد: با

مجوز تاسیس ۵۲ دهیاری در استان قزوین صادر شد

به گزارش خبرنگار اینا در قزوین، لیلا غریب با اعلام این خبر گفت: در حال حاضر ۶۲۷ روستا در استان دارای دهیاری بوده و تعدادی از روستاها نیز به دلیل اینکه جمعیت آنها کمتر از بیست خانوار یا خالی از سکنه است، دهیاری ندارند.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای اسلامی استانداری قزوین ادامه داد: با هماهنگی های انجام شده، فعالیت دهیاری های جدید به زودی آغاز خواهد شد.

غریب تصریح کرد: بر اساس سیاست‌های وزارت کشور، فرایند صدور مجوز تأسیس دهیاری برای روستاهای بالای ۲۰ خانوار دارای شورای اسلامی روستا و دارای کد تقسیمات کشوری تسهیل شده است.

وی با اشاره به فرایند صدور مجوز دهیاری برای روستاها، گفت: پس از سرشماری معمولا از وزارت کشور نامه‌ای مبنی بر اعلام تعداد روستاهای بالای ۲۰ خانوار به استانداری ارسال می شود و دفتر امور روستایی نیز فهرست آنها را ارسال می کند و پس از مجوز و ابلاغ وزارت کشور شوراهای روستا ، دهیار را انتخاب و سپس فرایند قانونی برای افتتاح حساب بانکی و سایر امور راه اندازی دهیاری انجام می شود.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای اسلامی استانداری قزوین یادآور شد: هم اکنون ۳۲۵ دهیاری در شهرستان قزوین، ۹۶ دهیاری در شهرستان بویین زهرا، ۹۲دهیاری در شهرستان آوج،۹۰ دهیاری در شهرستان تاکستان، ۵۷ دهیاری در شهرستان آبیک و ۱۸ دهیاری در شهرستان البرز به فعالیت می پردازند.

 

انتهای پیام/منبع:ایلنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.